Triedenie farieb a zároveň sa učíme názvy geometrických tvarov. (trojuholník, štvorec, obdĺžnik, šesťuhoľník)
Nádherná náučná logická aktivita na rozvoj zrakového, chuťového i hmatového zmyslu. Pripravte koberček, alebo útulne miesto na hranie dieťaťa. Nakrájajte rôzne ovocie a zeleninu (OZ) na malé kúsky, položte na tácku. Pripravte tanieriky s presným počtom OZ ako máte na tácke a k nim, alebo na ne položte nenakrájané OZ ako vzor kam má dieťa kúsky OZ priradiť. Ako pomôcky na prekladanie a napichovanie OZ môžete pripraviť rôzne lyžičky, vidličky, klieštiky. Úlohou dieťaťa je priraďovať nakrájané kúsky k správnemu tanieriku.
Nechajte dieťa voľne ochutnávať, spoznávať, hrať sa s tým ...vy si len pohodlne sadnite a sledujte :)
Nakreslila som drobcovi obrys tváre a jeho úlohou bolo vkresliť chýbajúce časti tváre. (oči, nos, pery, obočie, vlasy...) Táto aktivita pomáha deťom premýšľať o umiestnení očí, nosa, úst atď...
Krásna aktivita, kde dieťa priraďuje 3D zvieratká ku správnemu obrázku.
Náučná i logická hra s prelievaním vody cez flašky, lieviky, sáčky, atď.... Drobec sa opäť krásne nerušene vyhral. Určite si túto hru zopakujeme ;) Prilepte nad vaňu, alebo do sprchovacieho kúta rôzne nádobky, cez ktoré bude pretekať voda a nechajte dieťa spoznávať a hrať sa.
Triedenie kociek podľa farieb.
Spravili sme si hmyzový kúpeľ ... Ľad obsahoval hmyz (lienka, muchy, modlyvka, šváb, pavúky, mravec, lúčný koník), kúsky trávy, kamienky a kvet. Išlo o náučné kúpanie, kde sa drobec učil rozoznávať a pomenovávať hmyz, čo papajú, kde žijú...atď
Logická hra, na vrch tácky som uložila pár geometrických tvarov a úlohou drobca bolo nájsť správny pár priradením. Zároveň si opakujeme názvy tvarov: štvorec, trojuhoľník, atď. Pozn: pozor, štvorec nieje kocka, čiže v našom prípade ide o 2D štvorec, nie 3D kocku.... taktiež kruh nieje guľa, alebo lopta....
Logická hra: `čo na tácke chýba?`... na tácku položte rôzne predmety, najskôr drobca oboznámte s predmetmi a vysvetlite hru. U nás hra mala úspech. Najskôr si zakryl oči drobec, ja som za chrbát schovala jednu vec z tácky a keď som povedala môžeš, on hádal čo na tácke chýba. Striedali sme sa, raz schovával veci on, raz ja :) Môžete použiť rôzne predmety podľa toho, v čom chcete aby sa Vaše dieťa zdokonalilo - farby, písmenká, planéty, prípadne položte na tácku fotky členov rodiny...atď.
Učíme sa o gravitácii, trošku stavebníctva :), riešenie problémov keď sa nám rúrky odlepili, jemná motorika, očné sledovanie, rýchlosť a ďalšie...
Opäť triedenie farieb... čokoľvek máte doma, balóniky, farebné kocky....atď...
Tu išlo o náučnú aktivitu, kde som vysvetlovala, aké zvieratká žijú vo vode. Potom sa s nimi hral.
Rozpoznávame čo je ovocie a čo zelenina triedením.
Tu išlo o pochopenie, že farby majú svoje odtiene. Najlepšie je na začiatok zobrať iba jednu farbu a vysvetliť, hrať sa s ňou, prirovnávať k niečomu. Taktiež dieťa pochopí význam slova tmavý, bledší, najbledší a naopak...
Doma vyrobený Ostwaldov farebný kruh a k nemu sme priraďovali pomaľované štipce.